Sisällön tarjoaa Blogger.

Minun syntymäni

Minä aloin antamaan syntymisen merkkejä 17.11.2014. Äidillä alkoi säännölliset supistukset illalla klo22 aikaan. Äiti joutui herättämään isin yöllä, kun supistukset muuttuivat niin koviksi, ettei äiti enää jaksanut olla kotona. Sairaalaan soitto ja käskivät tulla näytille. Äiti otettiinkin heti sisälle ja laitettiin tarkkailuun. Jonkin aikaa tarkkailussa oltua kätilöt lähettivät isin kotiin. Supistukset heikkenivät, mutta tulivat edelleen säännöllisesti.

Annoin äidin kärsiä koko yön heikoista ja tehottomista supistuksista. Aamulla lääkäri tuli kertomaan, että äidillä on kaksi vaihtoehtoa. Joko lähteä kotiin hetkeksi ja katsoa miten se synnytys lähtee käynnistymään taikka sitten tehdään sektio nyt heti aamupäivällä. Äiti oli jo niin väsynyt, että päätyi sektioon.

Sitten tulikin kiire! Isi oli lähtenyt käymään vielä töissä ja leikkuri odotti. Äiti käski isin kiirehtiä, jos halusi olla paikalla kun minä synnyn. Isi lähtikin samantien tulemaan paikalla ja äitiä alettiin valmistelemaan leikkaukseen.

Isi ehti paikalle! Isi pääsi seuraamaan leikkausta ja pitämään äitiä kädestä kiinni. Äitiä pelotti todella paljon. Sektio päätettiin tehdä spinaalipuudutuksessa. Odoteltiin puudutuksen vaikutusta ja leikkaus aloitettiin. Kaikki vaikutti menevän todella hyvin. Kunnes alettiin pääsemään kohdulle. Puudutus ei enää toiminutkaan ja äiti alkoi tuntemaan kipua. Puudutusta yritettiin lisätä, mutta äiti meni paniikkiin ja mikään ei enää auttanut. Isi häädettiin leikkausalista pois ja äiti nukutettiin...

Onneksi äiti ja isi oli autuaan tietämättömiä seuraavista tapahtumista. Leikkaus oli kestänyt jo kauan, joten minun maailmaan saattamisella alkoi olemaan kiire. Kun äiti oli nukutettu, minut vedettiin maailmaa kahdessa minuutissa. Minä en kuitenkaan herännyt. Minua jouduttiin hetki elvyttämään, ennen kuin virkosin. Siksi apgarin pisteet olivat niin heikot aluksi. Ja toki joudun tarkempaan kehityksen seurantaan, jotta voidaan varmistua, että kehitykseni sujuu hyvin. Minä siis synnyin 18.11.2014 klo 12.11.

Isi on juuri kylvettänyt minut
Kapaloituna matkalla lastenosastolle

 Kun minut oli saatettu maailmaa ja saatu virkoamaan. Äiti kursittiin kasaan ja minut toimitettiin isin syliin. Isi sai pestä minut ja laittaa kapaloon. Sain viettää ensimmäiset tunnit lastenosastolla valvonnassa isin kanssa, kun äiti oli heräämössä. Äiti oli menettänyt leikkauksessa paljon verta ja äidillä oli kovat tuskat, joten joutui viettämään useamman tunnin tehovalvonnassa. Kun äiti viimein pääsi synnyttäneiden vuodeosastolle pääsin äidin syliin ja äiti sai nähdä minut ensimmäisen kerran. Isi kävi hakemassa myös isosiskon paikalle hämmästelemään minua. Olen saanut nuo hupsut ihmiset kiedottua pikkusormen ympärille, jopa tuon teiniangsti isosiskon. <3



Ensimmäistä kertaan isosiskon sylissä <3

2 kommenttia

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.