Sisällön tarjoaa Blogger.

Kesäkuntoon 2020



Ässän syntymästä on aikaa jo 4,5kk ja edelleen minulla on raskauskiloja jäljellä. Jotta olisin samoissa mitoissa kuin ennen raskautta, niin minun tulisi pudottaa painoa n. 12kg. Koko raskausaikana painoa kertyi huimat 20kg! Osasyynä tähän huimaan painon nousuun oli viimeisten raskausviikkojen pakkolepo supistusten vuoksi. Ja kun minut pantiin vuodelepoon, niin ystäviäni olivat fazerin suklaat ja netti-tv. Synnytyksen jälkeen jatkoin herkuttelua, minkä vuoksi paino ei vain ole tippunut



Tänään päätin, että näistä kiloista on päästävä. Olen tarpeeksi kauan makoillut sohvalla ja sieltä on aika päästä ylös. Koko keho huutaa liikuntaa. Joten kävin aktivoimassa kuntosalijäsenyyteni. Kävin kuntosalilla ja jumpissa ihan kuudennelle raskauskuulle saakka, kunnes lääkäri kielsi saleilun. Nyt en siis ole käynyt salilla lainkaan kahdeksaan kuukauteen. 



Koska salikortti on taas aktivoitu, niin pitihän sitä kaivaa kaikki kuntosalikamat naftaliinista. Uusia olisi tehnyt mieli, mutta kun tarkoituksena pudottaa painoa saa vanhat kelvata. Sain huomata, ettei ollut sitten viimeisen treenin jälkeen käyneet vaatteet pyykissä. Joten heti tekosyyn kautta siirrän ensimmäisen saleilun huomiselle. :) Täytyyhän sitä treenivaatteiden olla puhtaat! Eikä kahdeksan kuukauden takaisessa hiessä. Piti myös tarkistaa, että mahtuuko vaatteet enää päälle. Onneksi ovat venyviä... 





Ja eihän sitä voi treenata ilman kunnon musiikkia. Ipodin kunnon tarkistus: TOIMII. Eikun soittolistan kimppuun. Reipasta musiikkia alkulämpöön, rockia ja heavya harjoitteluun ja rauhallista venyttelyyn. Eli kunnon kattaus tuleviin treeneihin. Lisämotivaatiota treenamiseen tulee tuomaan Polar Loop sekä sykevyö. Toivottavasti näillä pärjää!



Ja mikä tärkeintä: UUSI SALIOHJELMA! Laadin uuden ohjelman vanhojen saliohjelmien pohjalta. Uuden ohjelman tarkoitus on valmistaa kroppa seuraavan 6-8vko aikana kunnon treenaamiseen. Nyt alkuun olisi tarkoitus käydä salilla 2-4krt/vko, riippuen miten paljon innostun jumpista. Ajatuksena on lisäksi käydä spinningissä, kahvakuula-tunneilla sekä kehonhuoltotunneilla. Saliohjelmani näyttää nyt tältä:



Treenipäivä 1 Ylävartalo

Kahvakuula heilautus 3 x 20 toisto
Penkkipunnerrus 3 x 10-12 toistoa
Pystysoutu kahvakuulalla 3 x 10-12 toistoa
Ojentajat köydellä ylätaljassa 3 x 10-12 toistoa
Ylätalja 4 x 10-12 toistoa
Alatalja soutu 4 x 10-12 toistoa
Selän ojennukset 3 x 10-12 toistoa
Hauikset käsipainoilla 2 x 10-12 toistoa

Treenipäivä 2 Alavartalo

 Kahvakuula heilautus 3 x 20 toistoa
Jalkaprässi 4 x 10-12 toistoa 
Pakaralaite 3 x 10-12 toistoa
Jalan ojennus laitteessa 3 x 10-12 toistoa
Jalan koukistus laitteessa 3 x 10-12 toistoa
Sumokyykky kahvakuulalla 3 x 10-12
Vatsat pallolla 3 x 20-30 rutistusta
Vatsa kierto kahvakuulalla 2 x 10-12

Huomenna alkaa treenaaminen. Tavoitteena olisi saada kesään mennessä vähintään 8kg pois. Ja kesällä sitten loput kilot varmasti karisee ihan itsekseen pois, kun tulee ulkoiltua paljon ja on paljon virkeämpi. Ainakin näin toivon!

Treeni vinkkejä otetaan vastaan. Sekä miten motivaatiota pidettyä yllä. :)



Ei kommentteja

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.