Sisällön tarjoaa Blogger.

Tervetuloa toukokuu! Toukokuussa treenataan!

Se olisi sitten toukokuu. Äitienpäivä olisi reilu viikon päästä. Saankohan lahjoja? No, ainakin saan nukkua pitkään ja aamupala tuodaan sänkyyn, jos menee samalla tavalla kuin viimeiset 13 vuotta. :D Koulujen loppumiseen on tasan 29 päivää, joista ns. työpäiviä on vain 20. Ja sitten alkaakin teinimonsterilla se kauan odotettu kesäloma! Eli toukokuu on aika mukava kuukausi, myös meidän perheen pienimpien mielestä.


Meidän perheen vauvat.Vappuna pussaillaan ja köllitään.

Minun ns. kuntokuuriani takana tasan kuukausi. Olen käynyt salilla vähintään kahdesti viikossa, pääsääntöisesti 3-4 kertaa, lisäksi joka päivä yksi pidempi lenkki (8-12km) koirien kanssa. Ja täytyy kyllä myöntää, että olen tuloksiin todella pettynyt. Paino ei ole tippunut kuin 500g ja sentejä ei ole lähtenyt kuin lantiolta 2 ja hauksista 1. Vyötärö, rinnan ympärys ja reisi pysynyt samana. Ja olen mielestäni syönyt "oikein", herkkupäiviä max. kaks kertaa viikossa, eikä silloinkaan mitään övereitä ja aamupalaksi tullut kaurapuuro sokerittomalla mehukeitolla. Pikaruokaan en ole kuukauden aikana sortunut kertaakaan. Eli hyviä vinkkejä otetaan nyt vastaan. Toiveena olisi saada ainakin 5kg pois kesään mennessä.

Elämäni ensimmäinen saliselfie ;D

S lähti salille mukaan treenaa :)

Jotakin kehitystä on kuitenkin tapahtunut. Jaksan vetää treenit paremmin ja painoja olen saanut nostettua. Treenauksen apuvälineenä olen käyttänyt Polar Loop:ia. On se aika mukava vekotin. Tosin ilman sykevyötä täysin turha minun käytössä. Esim. vaunulenkkejä Loop ei rekisteröi kävelyksi ilman vyötä. Kävelyn Loop tulkitsee käden tietynlaisesta heilautuksesta. Loop antaa kuitenkin hyvin palautteen siitä, kuinka aktiivinen oikeasti on. Vaikka virheitä tulee vaunulenkeistä. Lisäksi Loop analysoi unen, tosin senkin miten käsi liikkuu (jos liikettä rauhaton uni ja jos paikallaan syvä uni), eli en ota kantaa miten luotettavaa palaute on, mutta suuntaa antava kuitenkin. Itse ainakin saan kannustusta tuosta Loop:sta. Pakottaa liikkumaan aktiivisuustason täyteen. Jos meinaa jäädä vajaaksi, täytyy illalla lähtee heittää koirien kanssa ylimääräinen lenkki ja koirat tykkää. :D Olen myös ladannut kännykkään Polar flow ohjelman, jolla voi suoraan kännykästä seurata omaa aktiivisuutta. Laitankin tähän tuon ohjelman näkymän, jos jota kuta kiinnostaa.




Ylhäällä kännykkä sovelluksen näkymä. Oikealla tämän päivän aktiivisuusmittari ja vasemmalla tämän päivän treenit. Tuo on myös mielenkiintoista, että tuossa oikean puoleisessa kuvassa näkyy, että olisin juossut 43min. Todellisuudessa en ole ottanut ainuttakaan juoksuaskelta. Ilmeisesti korkeat (yli 140) sykkeet tulkitaan juoksuksi tässä ohjelmassa.

Tietokoneelle ladattavan ohjelman kuukausi näkymä.


Mitkä ovat sinun liikuntavinkit? Onko sinulla vinkkejä kuinka saisin painon tippumaan? 

4 kommenttia

  1. On hirvittävän vaikea antaa neuvoja, kun ei tarkemmin tiedä minkä verran syöt ja mitä jne. :) Ootko kokeillu pitää ruokapäiväkirjaa? Tai peräti laskea kaloreita?

    Tietysti jos ei ole ihan hirvittävän ylipainoinen (mitä sä et mun muistaakseni ole :) ) niin ehkä kannattaa unohtaa vaaka ja kattoa vaan mittoja. Viimeiset kilot ja kiinteytyminen on kuitenkin tosi kovan työn takana.

    Niin ja sekin tietysti että kun sä treenaat painoilla ni sullahan on voinu tulla ihan hyvin lihasmassaa (joka tunnetusti painaa enemmän ku sama määrä rasvaa) ni sekin vääristää vaa'an lukemaa. Samoin tietty jonku verran mittojenkin, reidet voi kiinteytyä vaikka ne ei kaventuiskaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin todennäköisesti syön liian vähän ja harvoin. Mutta sitten kyllä mietin myös sitä, että voisiko jokin lääke tai sairaus estää laistumisen. Kiinteytymistä ei ole siis kuukaudessa tapahtunut kuin lantion ja pyllyn seudulla. :) Mutta onneksi edes jossain...

      Poista
  2. Heissan.
    Teeppä näin. Kokeile tätä 2viikkoa vähintään.
    Treenaa isoilla lihaksilla elu pakarat ja jalat siellä salulla. Kyykkää. Maastavetoo. Prässii. Etu ja
    takareisii. Vedät kaikkee oikealla tekniikalla. Mut niin
    et sarjat on 3*10 niin isoilla kun jaksat ja sen jälkeen vielä vedät kerran sillä millä et jaksa.kotona joka päivä käsireeni jolloin saat jo kahdessa viikosda ryhdin jota tulet ihmettelemään. Nostot kädet suorina eteen. Sivuille ja ylös. Allit ja hauikset. Sarjana niin kauan ettet enää jsksa. Ja sit uudestaan naisten punnerruksia tai miesten ja sitte hooveri pito. Kahdes viikos sul on olkapäät ja ryhti ja tahti semmonen ettet haluu syödä väärin .Jutan dieetil saat kiloi pois. Kova tekeminen tuo hyvän olon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jutan diettii oon joskus miettinyt. Mutta noi dieetit ei oikein taida sopia crohnia sairastavalle. Mutta terveelinen syöminen sopii erittäin hyvin. :) Kiitos treenivinkeistä! Täytyypä kokeilla.

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.