Sisällön tarjoaa Blogger.

Maalainen Helsingissä

Minä olen syntyperäinen Helsinkiläinen, tai oikeastaan kolmannen polven Stadilainen. Minä olen meidän suvun jengipetturi, joka pakeni Helsinkiä maalle. Tätä on useasti ihmetelty miksi. En oikeastaan itsekään osaa siihen vastata, sillä rakastan Helsinkiä. Helsinki on myös rumimmillaan ihana paikka, mutta en kuitenkaan enää koskaan asuisi siellä. Siellä on kiva käydä mutta ei muuta.
Teinimonsterin kanssa käymme muutaman kerran kuussa Helsinkiä ihmettelemässä. Teinimonsteri on siellä syntynyt, mutta muutimme maalle Teinimonsterin ollessa 5 vuotias, joten paljoa ei muista Helsingin ajoista. Teinimonsteri pitää itseään täysverisenä maalaisena. Tällä Helsingin vierailulla Teinimonsteri halusi kuvata Helsingin. Hän halusi näyttää minulle millaisena sen näkee. Joten tässä muutama kuva Helsingistä Teinimonsterin silmin.
Helsingin kaupungin teatteri ja Rautatientorin jää.
Helsingin kaupungin teatteri ja Rautatientorin jää.
Kuten äitinsä Teinimonsteri rakastaa teatteria ja käymmekin ajoittain yhdessä teatterissa katsomassa jonkin näytelmän. Teinimonsteri rakastaa luistelua, tällä kertaa ei kuitenkaan jaksettu mennä luistelemaan Rautatientorille.
Mannerheimintietie ja Stocmann
Mannerheimintietie ja Stocmann
Tämän kadun varrelta löytyy oikeastaan kaikki tarpeellinen. Ja vähän ehkä tarpeetontakin. Kuvasta myös näkyy se rumuus, josta mainitsin. Mutta silti taivas maalaa Helsingin kauniiksi... Tai kauneushan on katsojan silmissä, vai mitä? Teinimonsteri näki suolatun ja loskaisen tien, minä taas näin valot ja kauniin taivaan.
Lumihankeen hautautuneet pyörät Mikonkadulla
Lumihankeen hautautuneet pyörät Mikonkadulla
Näitä pyöriä Teinimonsteri ihmetteli. Miksi? No, en minä osannut vastata. Miksi pyörät on jätetty tuohon? Käytettääkö joku niitä? Ja jos käyttää, niin miten ihmeessä ne ovat päässeet hautautumaan? En todellakaan osaa vastata. Mutta silti tämä on mielestäni hauska näky. Eikö olekin?
Starbucks frappuchino
Starbucks frappuchino
Päivän Helsingissä päättää ihana Caramel Frappuchino! Nam! Jos näitä saisi myös täältä meiltä maalta, niin en ehkä kaipaisi niin usein Helsinkiin... Nämä on taivaallisia! Toinen suosikki on Caramel Latte.
Miten sinä näet Helsingin?

<3 MäSäMutsi

1 kommentti

  1. Kyllä ne on ne kaupungin valot ja Helsingin arkkitehtuuri. Ei ihan niin kuin Euroopan vanhimmissa kaupungeissa, mutta melkein. Mutta en minäkään siellä asua haluaisi, vaikka mielellään silloin tällöin käynkin. Oma koti kullan kallis <3

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.