Sisällön tarjoaa Blogger.

Uudenvuodenlupaus

Joka vuosi annan itselleni uudenvuodenlupauksen. Useimmiten ne pitävät vain hetken, sen aikaa kun innostusta riittää. Joinakin vuosina olen onnistunut pitämään lupauksen jopa kesään asti, joinakin vuosina taas vaan muutaman viikon. Syy siihen ettei lupaus ole kestänyt, on johtunut vain siitä, että olen tehnyt liian suuren lupauksen. Jo lupausta antaessani alitajuntani on sanonut, ettei tämä tule kestämään. Mutta pääasia kai kuitenkin on, että olen yrittänyt ja se on saanut minussa jo jonkin muutoksen aikaan?

Useimmiten uudenvuodenlupaukseni on jotenkin liittynyt terveyteen tai läheisiin. Olen mm. luvannut:
Laihduttaa
Harrastaa liikuntaa vähintään 3xvko
Syödä terveellisemmin
Syödä karkkia tai muita herkkuja vain lauantaisin
Lopettaa tupakoinnin 
Viettää enemmän laatu aikaa perheen / ystävien kesken
Käydä mummilla vähintään kerran viikossa
Viettää miehen kanssa treffipäivän kerran viikossa

Muita lupauksia:
Aloittaa säästämisen
Lopettaa turhat heräteostokset 
Hoitaa luotot kokonaan pois
Pitää siivouspäivän kerran viikossa ja suursiivouksen kerran kuussa
Heittää turhat rojut pois kaapeista
Ryhtyä järjestelmällisemmäksi

Näistä uutena vuotena tehdyistä lupauksista en ole koko vuotta onnistunut pitämään kuin säästämisen. Tämänkin vain sen takia, että olen tehnyt pankin kanssa säästösopimuksen. Minulta otetaan joka kuukausi tietty summa säästöön tilille, johon minulla ei ole korttia eikä pankkitunnuksia, joten rahan käyttäminen tililtä on tehty hankalaksi. Lisäksi minulla menee tälle säästötilille 1€, joka kerta kun käytän pankkikorttia. Tämä on ihan loistava tapa säästää helposti kiva summa rahaa.

Osan näistä perinteisistä uudenvuodenlupauksista olen saanut pidettyä, kun en ole niistä tehnyt mitään lupausta. Olen onnistunut lopettamaan tupakoinnin ja sekä olen laihduttanut. Tosin nyt minun pitäisi laihduttaa Ässän raskausaikana sekä syntymän jälkeen kertyneet kilot. Mutta olin kuitenkin ollut jo useamman vuoden hyvässä kunnossa ja normaalipainoinen.


Nyt vuodella 2016 lupaan, että jatkan terveellistä elämäntapaani ja palaan siihen rytmiin mikä oli ennen raskautta. Eli ei herkkuja joka päivä ja syön terveellistä kotiruokaa. Lisäksi alan käymään taas säännöllisesti salilla, jolla saan rytmiä elämääni. Se myös auttaa minua jaksamaan ja vähentää fatiikkia. Lupaa vuonna 2016 taas jatkaa käsitöitä. Ne rentouttaa ja ovat mielekästä puuhaa. Lisäksi lupaan vuonna 2016 olla enemmän läsnä ja nauttia elämästä. Nämä kolme lupausta annan vuodelle 2016 ja nämä kolme lupausta uskon pystyväni pitämään. 

Mitä lupauksia sinä teit? Mitä luulet pystytkö pitämään ne?

Ihanaa vuotta 2016 teille! 

MäSäMutsi





6 kommenttia

  1. Tsemppiä lupausten kanssa! Ja onnea uudelle vuodelle :)! Minä en ole vuosiin tehnyt mitään lupauksia, teen muutoksia aina fiiliksen mukaan pitkin vuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Nämä muutokset ovat tehneet tässä jo tuloaan. Otin ehkä
      Varaslähdön ja olen noita jo pitänyt marraskuulta, siksi pystyn ne tässä nyt julkisesti lupaamaan. :)

      Ja hyvää uutta vuotta myös sulle! <3

      Poista
  2. Kiitos samoin sinulle! Minulla jatkuu langanostolakko jo kolmatta vuotta putkeen. Kaksi vuotta tämä on onnistunut loistavasti. Juuri järjestin lankavarastoni ja totesin, ettei minulla todellakaan ole tarvetta ostaa lankoja. Toinen tärkeä asia on painonpudotus. Pyörätuoli ja herkuttelu on huono uhdistelmä. Painoani olen pudottanut vaihtelevalla menestyksellä monta vuotta. Kahdesti olen päässyt tavoitepainooni, mutta se painon pitäminen tavoitepainossa ei onnistu minulta. Nyt minulla on matkaa tavoitepainooni n. 15 kiloa. Painonpudotuksen aloitin taas kerran heti sillä kellonlyömällä, kun vuosi vaihtui.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen myös kahdesti onnistunut pudottamaan painoani. Olen 12 vuotta sitten onnistunut laihduttamaan huimat 35kg. Nyt toki ei ole sellaisesta painonpudotuksesta kyse. Mutta toiveena olisi saada se 10kg pois, jotka ovat salaa hiipineet lantiolle Ässän raskaus- ja vauva-aikana.
      Pyörätuolissa ollessa laihduttaminen ei kyllä ole niin helppoa, voin vaan kuvitella. Toki liikunnan apu laihduttamiseen on suhteellisen pieni, suurinta roolia näyttelee se ruoka. Mutta liikunnan avulla itse taas saan muuta tekemistä kuin napostelun. Saman avun tuo ne ihanat käsityöt! :)
      Onnea painon pudotukseen! Ja ihanaa uutta vuotta <3

      Poista
    2. Kiitos! Liikuntani rajoittuu lähinnä kahteen tuntiin viikossa fysioterapiaa. Siellä tulee kyllä hiki, usein se kyllä on tuskanhikeä. Mutta pakko on panostaa ruokailuihin ja unohtaa liikunnan merkitys painonpudotukseen. Viime keväänä kävin läpi Superdietti Simplen, joka perustuu pelkästään ruokavalioon. En kyllä laihtunut montakaan kiloa, vaikka noudatin ohjeita pilkuntarkasti. Vain vedenjuontia olin voinut parantaa. Tsemppiä sinulle uuden vuoden lupaustesi toteuttamiseen!

      Poista
  3. Omat lupaukseni kuulostavat aika lailla samoilta, ja ihan yhtä kehno olen niitä pitämään. Olen kova suunnittelemaan aina kaikkea, ja uusi vuosi on siihen kovin otollista aikaa. Se, toteutuuko suunnitelma, ei ole niin oleellista - tärkeintä on se, että suunnitelma on :D Iloa vuoteesi!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.