Sisällön tarjoaa Blogger.

MäSäMutsi kuntoon: ruokaremontissa välipalat

Aikaisemmin tein postauksen ruokaremontin aloittamisesta. Aloitus tunnelmista voit käydä lukemassa täältä. Nyt muutokset ovat edenneet siihen pisteeseen, että minun pitää saada myös välipalat kuntoon. Ne vaativatkin enemmän pohdintaa sekä aikatauluttamista. Koska haluan pitää ateriarytmini tasaisena, se luo haasteita arkeen ja liikkumiseen. Minun suuri ongelmani on liian pitkät ateriavälit. Koska nälkä on aina yllättänyt, sorrun helposti kaikkiin nopeisiin herkkuihin ja naposteluun. 




Olen päättänyt ottaa elämääni välipala-ajat. Tai oikeammin pyrin siihen, että kun Ässällä on ruoka-aika, niin on myös samalla MäSäMutsillakin. Ässähän syö viisi kertaa päivässä, joka on oikein hyvä ateriarytmi myös aikuiselle. Kun syön tarpeeksi usein ja säännöllisesti en tule niin herkästi sortumaan herkkuihin taikka naposteluun. Ja ylimääräistä vaivaa ei välipalat oikeasti tuo, koska jos minun pitää laittaa Ässälle se ruoka, niin samallahan se tulee itsellekin. Eli ei tekosyitä enää tässäkään kohtaan. 





Mutta mitä välipalaa sitten syötäisiin? Mitkä voisi olla äidin ja taaperon yhteiset välipalat?
Yksi on hedelmät. Me rakastetaan hedelmiä. Ne kulkevat myös helposti mukana hoitolaukussa. Joten niitä on aina mukana kun lähdemme jonnekin. Vihannespalat ovat myös loistavia. Niitä voidaan syödä kumpikin. Mutta viime aikoina meidän suosikiksi ovat nousseet erilaiset smoothiet. Smoothien ainoa miinus on, että se tulee säilyttää kylmässä, joten sitä ei oikein voi ottaa mukaan hoitolaukkuun pitkäksi aikaa. 





Tässä kaksi meidän suosikki smoothie reseptiä:

Marjasmoothie

1 baanaani
2dl mansikoita (jäisiä)
1dl mustikoita (jäisiä)
3dl luonnon jogurttia

Avokado-mansikka smoothie

1 syönti kypsä avocado
1 banaani
2dl mansikoita
1 limen mehu
3dl luonnon jogurttia




Mitä teillä syödään välipalaksi? Onko sinulla joku ihana smoothie resepti? 

<3 MäSäMutsi

7 kommenttia

  1. Mun pitäisi ottaa tästä opiksi ja alkaa syömään säännöllisesti mutta miksi se tuntuu niin hirveen haastavalta :D Päivällä en syö melkein mitään ja yötävasten syön sitten niin paljon mitä napa vaan vetää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ihan toi sama ongelma! Mutta kun otti välipalat mukaan, niin sellainen illan aikainen mättäminen loppui. Ihan loistavaa! Myöskään illalla ei tule sitä väsykiukkua, kun syö säännöllisesti. 😆

      Poista
  2. Me ollaan hulluna vihersmoothieihin! Avokadoa, kiiviä, limeä, pinaattia, nokkosta, vehnänorasta ja vaikka banaania tai mangoa makua pehmentämään. Joku heittää joukkoon mehua, minä olen laittanut ihan vaan vettä. Maku tulee hedelmistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyypä kokeilla! Kiitos vinkistä 😊

      Poista
  3. Mulla on myös hankalaa pitää ateriavälit tarpeeksi lyhyinä. Ois niin helppoa syödä aina kun lapset syö, mut jostain syystä se ei ikinä toteudu! :D Yhtä pitää syöttää, toinen pyytää lisää maitoa, kolmas kaataa lasinsa ja pitääkin siivota, sitten taas syöttää, komentaa, kaapia, putsata ja poimia lattialle pudonneita palasia. Ei sittenkään niin helppoa :D

    VastaaPoista
  4. Koetan kanssa palauttaa smoothiet ruokavalioon. Saa näpsästi terveellistä ja täyttävää. Ja voi tarjota myös pienelle :)

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.