Sisällön tarjoaa Blogger.

Uuden tietokoneen pauloissa

Nyt on pakko hehkuttaa! Sain kuin sainkin viimein hommattua itselleni uuden läppärin. Ja voi vitsi mikä onni ja autuus. Nyt vasta tajuan millainen kivikauden aikainen kone minulla oli käytössä. Hyvä konehan se toki oli, eikä koneessa oikeasti mitään vikaa ollut. Se vaan alkoi olemaan hidas, lisäksi kone alkoi pyytämään akun huoltoa. Olisin halunnut vielä huollattaa koneen, mutta applen virallisessa huollossa, minulle todettiin järkevämmäksi vaihtoehdoksi olisi ostaa kokonaan uusi kone. Toisin sanoen koneeseen olisi pitänyt uusia niin paljon tavaraa, että halvemmaksi tulee ostaa kokonaan uusi.

Aikani tuota asiaa märehdin. Harmittelin, että minun pitää luopua minun rakkaasta ensimmäisestä ikiomasta koneesta. Niin, siis tuo minun vanha macini oli tosiaan jo 7 vuotta vanha. Eli kai se oikeasti oli jo aika ostaa uusi? Koska olin rakastanut maciin ja minun rakas harrastukseni on valokuvaus, niin ainoa oikea valinta oli ostaa uusi mac. Päädyin ostamaan aivan samanlaisen koneen, kuin vanha rakas macini. Ainoana erona on retina näyttö, ssd-kovalevy sekä kirjoittavan dvd-aseman puuttuminen. 
Kuva: macworld www-sivuilta
Nyt kun tässä kokeilen ja sisään ajan tätä uutta konetta, huomaan todellisen eron. Tämä uusi on ajatustakin nopeampi. Näyttö on aivan loistava, kirkas ja tarkka. Netin selaaminen on vauhdikasta, sivut aukeaa heti. Aivan uskomatonta. Ero on ihan huomattava. Ja minä skeptisenä luulin, ettei eroa ole lainkaan, kuinka väärässä olinkaan. Helatorstai meneekin minulla vanhan koneen tyhjentämiseen ja uuteen koneeseen tutustumiseen. Vanhan koneen sisällön siirtämisessä hieman mokasin. Tein varmuuskopion vanhasta koneesta ja siirsin suoraan KAIKEN tähän uuteen. Nyt minulla on myös kaikki turha roipe tässä uudessa koneessa myös. Eli saan siivota tämän. Mutta eihän se haittaa, kun saan näprätä tätä konetta. Ajatella mikä tietokonenörtti minusta kuoriutui! :D


Ajattelin tulla vain teille kertomaan, että nyt kelpaa blogia kirjoitella, kun on uusi kone. 

<3 MäSäMutsi

1 kommentti

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.