Sisällön tarjoaa Blogger.

Suklaaholistin Syntinen Mutakakku

Tiedättekö sen hetken, kun tekee mieli suklaata niin paljon, ettei pysty ajattelemaan mitään muuta kuin suklaata? Mieliteko on niin vahva, että alkaa tulemaan ihan fyysisiä oireita. Silloin suklaan voi melkein tuntea suussa, kuinka se kiusoittelee makunystyröitä. Vesi herahtaa kielelle. Nielaiset ja se ihana kupla puhkeaa. Se kupla, jossa nautit taivaallisen täyteläistä suklaata. Tällainen hetki oli minulla eilen. 

Hei, olen MäSäMutsi ja olen suklaaholisti. 

Ja koska olen suklaaholisti, joka on luvannut ettei syö suklaata muulloin kuin karkkipäivänä, niin päätin Teinimonsterin riemuksi leipoa syntisen hyvää mutakakkua jälkiruuaksi. Enhän minä riko karkkipäivä -sääntöä, jos syön jälkiruokaa, vai mitä? 

Jaanpa myös teille tämän mielettömän suussa sulavan mutakakun reseptin. En muista mistä olen joskus reseptin löytänyt, en edes ole varma onko se enää alkuperäinen, sillä tämä mutakakku syntyy täysin ulkomuistista. Pieni varoitus: tämä on todella suklainen. Tämä mutakakku sopii kaikille suklaan ystäville.




Mutakakku


300g tummaa suklaata 
(suosittelen fazern tummaa leivontasuklaata)
300g voita
4dl sokeria
2-3rkl vaniljasokeria
5kpl kananmunia
3rkl vehnäjauhoja

Sulata suklaa ja voi kattilassa, varo ettet keitä. Sekoita joukkoon sokeri. Siirrä suklaa-voi-sokeriseos leivontakulhoon ja anna jäähtyä. Kun seos on jäähtynyt (mutta ei jähmettynyt) lisää kananmunat suklaaseokseen yksitelleen voimakkaasti vatkaten. Lisää vehnäjauhot ja sekoita tasaiseksi. Kaada taikina voideltuun vuokaan. 28cm leveä halkaisijaltaan oleva piirakkavuoka on ihan paras. Paista 200 asteisessa uunissa alatasolla n. 25min. Kakku saa jäädä keskeltä kosteaksi.





Tämä kakku on täydellinen vaniljakermajäätelön kanssa. Tuoreet mansikat kruunaisivat herkun. Minun mansikat vaan pääsivät tällä kertaan parempiin suihin, ennen kuin ehdin niitä itse ottamaan. Joten niitä ei päätynyt sitten kuvarekvisiitaksikaan. 

Jos pääsyt kokeilemaan reseptiä, niin kerro mitä pidit.


1 kommentti

  1. Täydellinen resepti! Just nyt esim. kelpaisi erittäin hyvin :) Pitääpä laittaa vaikka viikonlopun "työlistalle" :)

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.