Sisällön tarjoaa Blogger.

Vaatekaappini luurangot

No nyt esitellään ne luurangot sielä kaapissa. Eli minun vaatekaappi, joka on kerännyt KAIKEN. Oikeasti kaiken. Hyvin vähän tavaraa on lähtenyt ulos tästä kaapista viimeisen viiden vuoden aikana. Paino on sinä aikana jojoillut. Olen laihduttanut, olen ollut raskaana ja taas laihduttanut. Kaapista löytyy vaatteita 36-44 välillä. On liian isoa, liian pientä, huonosti istuvaa ja vaatetta, joka ei imartele. Ja näitä on paljon. Kaikista vähiten kaapista löytyy sopivia vaatteita. Tai vaatteita mistä tykkäisin. Eli vaatekaappini on suoraan joka naisen painajaisesta. Minulla todellakaan "ei ole mitään päälle pantavaa". 

Viimeisen kahden vuoden ajan minun vaatetukseni on ollut erikokoiset tunikat ja leggarit. Ne on mukavat päällä ja niiden taakse on helppo piilottaa ne vatsamakkarat. Mieheni on jo hieman huomautellut tästä muuttuneesta tyylistä. Vaatteet ovat suurentuneet ja muistuttaa lähinnä telttoja eikä vaatetusta. Ei tuossakaan mitään vikaa ole, mutta eipä se ainakaan korosta mitenkään minun parhaita puoliani tässä ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa. 

Kon Mari "maritus" villityksessä aion panna vaatekaappini uusiksi. Aion heittää kaikki sopimattomat vaatteet pois. Tämän jälkeen katson mitä kaapista löytyy ja alan suunnittelemaan vaatetustani. Tiedän jo valmiiksi, että tämän projektin lopussa on paras osio... NIMITTÄIN SHOPPAILU! Tiedän jo valmiiksi, että tarvitsen uusia vaatteita. Nyt vaan täytyy enää miettiä mistä rahoitus tähän uuteen vaatevarastoon. Ja kun se shoppailun hetki koittaa, aion puntaroida jokaista vaatetta. Nyt loppui turhat "alelöydöt" sekä hetken mieliteot. Nyt laitetaan tämä vaatekaappi sellaiseen kuntoon, jossa on kulutusta ja aikaa kestäviä vaatteita, joihin ei heti kyllästy. Mutta pidemmittä puheitta, saanko esitellä vaatekaappini luurangot:










Aika kauhean näköinen kaappi, vai mitä? Yli puolet näistä tulee löytymään kirpparilta, osa UFF:n laatikosta ja loput kaatopaikalta. Urakka tulee olemaan iso ja tunteikas. Olen myös päättänyt, että ne surullisen kuuluisat tavoitefarkut saavat myös lähteä. Eli kaikki turha pois, tilalle uudet ja sopivat vaatteet. 

Nyt sinä, joka olet kasannut usean vuoden vaatteita kaappiin, haastan sinut käymään vaatteesi läpi ja hävittämään ne vaatteet jotka eivät enää sovi. Vaatteita ei tarvitse automaattisesti heittää roskiin, vaan ne voida myydä FB:n kirpuilla tai pöytä- tai tavallisella kirpputorilla. Myyntituotolla voi sitten mennä hyvällä omalla tunnolla ostamaan uusia ja sopivia vaatteita sinne kaappiin. Sillä todennäköistä on, että jos koskaan mahdut niihin liian pieniksi menneisiin vaatteisiin, ne eivät enää ole muodissa/muuten miellytä. Ja ne liian isot vaatteet, ne hävitä hyvällä omalla tunnolla, koska ethän enää halua niihin kuitenkaan kasvaa... Vai mitä?

Eli haaste on heitetty! Laitetaan vaatekaapit uusiksi!


3 kommenttia

  1. Mä oisin halunnut tehdä tän talvella, mutta päätin odottaa siihen saakka et vauva syntyy. Katotaan mitä jää ja mitä ei, Tuhinan jälkeen suurin osa housuista ja isoiksi. :) lisäksi mulla on aika paljon "rönttäpaitoja" isoja firmohen logoilla varustettuja tpautoja jotka on käytössä urheillessa tai maalatessa tai hiuksia värjätessä. Ei niitä ehkä noin paljon tarttis olla kun enää ei tule niin paljoa sotkettuakaan :D

    VastaaPoista
  2. Kun Oliver oli yökylässä mummulassa muutama viikko sitten, me päätettiin J:n kanssa ottaa projektiksi laittaa vaatekaappi uusiksi ( siis tyhjentää vanhoista vaatteista ), niin lähti yksi todella iso jätesäkillinen vaatetta UFFille!
    Meillä on ollut tapana tietyn väliajoin tsekata vaatekaappi ja aina sinne on jätetty niitä että "jos joskus", mutta nyt nekin lähti UFFille, oikein rankalla kädellä :D

    VastaaPoista
  3. Olen ollut nyt kaksi vuotta "vuosi ilman uusia vaatteita"- haasteessa mukana ja sen aikana olen kiikuttanut lukemattoman määrän tavaraa Hope-Yhdistykselle. Olen myös alkanut suunnitella tarkkaan mitä ostan ja tarvitsen ja mistä teen hankintoja. Nykyisin ostan siis yksinomaan kierpputoreilta kaiken muun paitsi alusvaatteet sekä sukat. Aika paljon olen myös tuunannut vanhoista vaatteista uusia ja ne ovat sitten jääneet käyttöön :)

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.