Sisällön tarjoaa Blogger.

Äidin ja tyttären vapaapäivä

Äiti ja tytär -päivä

Me emme ole Teinimonsterin kanssa saatu pitää sellaista äiti ja tytär -laatuaikaa, kuin silloin tällöin. Ja silloinkin korkeintaan muutama tunti kerrallaan. Tällä viikolla meille tuli mahdollisuus viettää kahdestaan kokonaiset kaksi päivää! Tämä yllätys vapaa-aika tuli, kun Isimies kertoi ottavansa Ässän mukaan ja lähtevän tämän kanssa ukkia auttelemaan mökille pariksi päiväksi. Ensimmäinen ajatus kummallakin oli, että nyt meillä on tyttöjen bileet! Päätimme käyttää ajan tehokkaasti ja suunnittelimme hyvissä ajoin mitä kaikkea haluamme tuona vapaa-aikana tehdä. Ja suuret suunnitelmat alkoivat.


Äiti ja tytär -päivä

Ensi töiksi me avasimme netin ja aloimme pohtimaan minne mennään hieman hemmottelemaan itseämme. Eli kampaajaa, kasvohoitoa, jalkahoitoa ja kynsihoitoa luvassa. Varasimme ajat paikkaan, jossa pääsimme hoitoihin yhtäaikaa, eli ei turhia odotteluja yksinään missään. Tästä tuli meidän ihan ensimmäinen äidin ja tyttären -hemmottelu päivä. Teinimonsteri varasi itselleen ajan kampaajalle ja manikyyriin. Minä otin itselleni ajan kasvohoitoon sekä hierojalle. Kaikki löytyi saman katon alta. Tämä oli ihan loistavaa. Ja päätimme, että otamme tavaksi lähteä yhdessä Helsinkiin hemmottelemaan itseämme säännöllisin väliajoin.

Äiti ja tytär -päivä

Kun kauneutta oli tarpeeksi hoidettu oli ravinnon vuoro. Kävimme hoitojen jälkeen missäpä muualla kuin pizzalla... Eihän tässä ollut laihduttamaan tultu. Vaan hemmottelemaan. Pizzasta saadut kalorit kulutettiin ahkeralla shoppailulla. Ja kun rahat oli tarkkaan käytetty loppuun lähdimme karkkikaupan kautta kotiin ja viettämään se todellinen tyttöjen ilta hauskan tyttöleffan parissa.


Äiti ja tytär -päivä

Tämä on oikeasti sitä parasta aikaa. Kun lapsi alkaa olla jo niin iso, että hänen kanssaan voi tehdä yhdessä oikeasti ihan kaikkea. Minulla ei ole varmaan koskaan ollut niin hauskaa päivää kuin tuo meidän ensimmäinen oikea vapaapäivä perheen miehistä. Me naurettiin, juteltiin ja oltiin vain. Tämä on se hetki, kun huomasin esikoiseni nousevan mieheni rinnalle parhaaksi ystäväkseni. Nyt minulla on kaksi parasta kaveria. Toki, olen ensimmäisenä äiti, mutta ei se sulje pois sitä etten voisi olla myös lapseni ystävä.

Ensimmäisen vapaapäivän iltana Teinimonsteri totesi, että on todella outoa olla ilman Ässää. Kertoi, että pikkuveljeä on hieman ikävä, mutta on niin iloinen saadessaan äidin kokonaan itselleen. Minulla oli ihan samoja fiiliksiä. Vaikka sitä ihanaa kuopusta oli todella kova ikävä, niin olin erittäin iloinen tästä vapaa-ajasta. Sain viettää oikeaa laatuaikaa esikoiseni kanssa, joka ilmiselvästi oli kaivannut myös minun seuraani. Minun täytyy alkaa suunnitella arkeani paremmin, jotta voin viettää tällaista laatuaikaa Teinimonsterin kanssa säännöllisesti.


Äiti ja tytär -päivä


Meidän toisena ja viimeisenä vapaapäivänä ulkoilimme ja söimme. Minun ja Teinimonsterin lempipuuhaa on syöminen... Me tykätään tehdä ruokaa, mutta enemmän me tykätään syödä ulkona. 

Vietätkö tai haaveiletko tällaisesta laatuajasta lapsesi kanssa? Miten sinä olisit viettänyt nämä vapaapäivät?


6 kommenttia

  1. Tyädellistä!! Hyvä muistutus taas itsellekin, että noita päiviä täytyy vain muistaa järjestää. Lapsi on sen ansainnut! Sitä paitsi aika kuluu liian nopeasti. Parhaat lapsuusmuistot on luotava nyt. Ihania kuvia teistä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja olen samaa mieltä, nyt luodaan se pohja tulevaisuutta varten.

      Poista
  2. Oi, miten ihanan kuuloinen päivä! :) Oma äitini ja minä emme valitettavasti oikein koskaan viettäneet tuollaisia päiviä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en viettänyt koskaan äitini kanssa. Siksi ehkä tiedän, että oman lapsen kanssa pitää toimia juuri toisin.

      Poista
  3. Voi miten kiva päivä! Todellista laatuaikaa. Kiva nähdä huomenna. Kerrankin on aikaa jutella kunnolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin odotan huomista tapaamista ihan hirveästi! Ihana nähdä taas <3

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.