Sisällön tarjoaa Blogger.

Äiti, älä unohda itseäsi - Kampaajalla uutta ilmettä olemukseen



Heräsin eräänä kesäisenä päivänä minun tukka todellisuuteen. Ne on aivan kauheat! Minun hiukseni eivät ole nähneet kampaaja sitten Ässän syntymän, eli 1,5 vuoteen. Juurikasvua olin yrittänyt hieman peitellä viime talvena kaverin laittamilla raidoilla. Hiuksia oli hieman saksittu sieltä ja täältä. Latvat aivan karmeassa kunnossa eikä mallista enää ollut mitään tietoa. Otsatukan muisto oli leukaan asti ulottuvat hapsut. Hiusten väriä en edes enää osannut kertoa... Sellaiset vaaleat? Ööö, elovena? Äitiys on saanut minut unohtamaan itseni.

Hiukset ovat aina olleet minun kruunu. Kun tukka on hyvin, kaikki on hyvin. Olen aina ylpeillyt hyvin hoidetuista hiuksista, mutta Ässän myötä olen ne unohtanut kokonaan. Elottomat hiukset saivat myös minut näyttämään vanhalta ja kulahtaneelle. Ja kuka nyt haluaa näyttää vanhalle ja kulahtaneelle? En ainakaan minä! Joten jotain oli tehtävä ja noepasti.



Otin yhteyttä Studio Groovyn ihanaan Terhiin, joka oli minun tukkaani laittanut, kun olin viimeisilläni raskaana. Pyysin häneltä apua tähän tukkakatastrofiin! Terhi oli heti valmis haasteeseen. Tosin ei tainnut ihan tietää mihin oli ryhtymässä... Sillä oikea kampaajan painajainen asteli Studio Groovyn ovista sisään. Ihminen, joka ei tiedä mitä tukalla pitäisi tehdä tai miltä haluaisi tukan näyttävän. Joka oli viimeiset puolitoista vuotta saksinut itse tukkaansa keittön fiskarsseilla. Tukka, johon oli lätkitty hieman jotain väriä sinne tänne. 

Terhi kuitenkin osasi heti kysyä oikeat kysymykset:
Haluatko saada hiukset edelleen helposti kiinni?
Haluatko edelleen hiukset, joita ei tarvitse olla jatkuvasti värjäämässä?
Miten se otsatukka? Kyllä vai ei?

Ja kun kysymyksiin oltiin saatu vastaukset, alettiin hommiin.



Lopputuloksena tukasta lähti n. 10cm pituutta. Eli se kuollut latva. Väriä laitettiin raidoituksen avulla. Hiukset sai ihanaa sukalaan ruskeaa sävyä sekä uutta blondia. Ja lopuksi leikattiin se otsatukka. Tässä operaatiossa myös huomattiin, että aikaisemmin piikkisuora tukkani oli muuttunut kiharaksi. Ja kun pituutta otettiin pois, niin tukka oli aivan käkkärä. Jännä juttu! Tosin olin kuullutkin, että joskus raskaus saattaa muuttaa tukan kiharaksi, mutta että pysyvästi? 



Kaupan päällisiksi sain uudet hiusten hoito-ohjeet sekä uudet suositukset hiusten kotihoitoon. Mukaani sain uuden shampoon, hoitoaineen sekä hiusnaamion. Näillä hiusteni pitäisi pysyä elinvoimaisena.


Tämä postaus on tehty yhteistyössä Studio Groovyn ja tämän ihanan henkilökunnan kanssa. Studio Groovy löytyy Järvenpäästä samasta kiinteistöstä kuin Prisma. Osoite Rantakatu 3. 



Studio Groovyssa on ihana ja ammattitaitoinen henkilökunta. Tilat ovat erittäin viihtyisät. Itse ihastuin pesupaikan vallilan kelohonka tapetteihin. Studio Groovyn voit käydä paremmin tutustumassa täällä. Tällä kertaa tukkaani laittoi Terhi, mutta kampaamossa palvelevat myös ihanat ja taitavat tukkataiturit Nina ja Elina. 




6 kommenttia

  1. Vautsi miten hienot hiukset sulle loihdittiin!!!♡♡mulla on myös vähän sama meininki,kun tukka on hyvin,kaikki on hyvin!ja TÄLLÄ hetkellä tugee on kuosis:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Olo on kuin olisi ihan eri ihminen <3

      Poista
  2. Ihana freesaus! Tulipa tosi kauniit hiukset :)

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.