Sisällön tarjoaa Blogger.

Kun kuplassa eläminen on tullut päätökseen

Kesä 2016

Vähiin käy ennen kuin loppuu, sanotaan... Ja niin se alkaa loppua tämä minun kuplassa eläminen. Olen saanut kohta kaksi vuotta elää ihanassa, toisinaan niin kamalassa, kotiäitiys kuplassa. En olisi ikinä uskonut miten haikealle tuntuu hyvästellä tämä ihana kupla. Arki tuntuu lyövän kunnolla vasten kasvoja. Se arki, jota luulin ikävöiväni. Arki, joka on täynnä toimintaa ja vaihtuvia tilanteita. Arki, jota rakastin vielä 2014 lokakuussa. Jolle jätin haikeat hyvästit, tippa linssissä. 

Nyt tuo minun kerran rakastama arki on muuttunu möröksi. Pelottavaksi asiaksi, jota en haluaisi millään kohdata. Tätä en olisi koskaan uskonut. Kun ajattelen tulevaa arkea, henkeni melkein salpaantuu ja rintaani alkaa puristaa. Ajatus, että minun pitää tasan kolmen viikon päästä hyvästellä tämä minun ihana kupla, puistattaa. En haluaisi sitä tehdä. En ole lainkaan valmis vielä luovuttamaan Ässää hoitoon, mutta nyt se on tehtävä. En usko, että tulen koskaan olemaan yhtään sen valmiimpi. Joten laitan silmät kiinni ja pidätän hengitystä, toivon parasta. Toivon, että Ässä tekee tämän minulle helpoksi ja viihtyy hoidossa. Mutta sen näkee syyskuussa.

Kesä 2016

Maistiaisia arjesta olemme jo saaneet. Isimiehen kesäloma päättyi kaksi viikkoa sitten ja Teinimonsterikin palasi tänään kouluun. Jäljellä olemme vain me, minä ja Ässä. Täytyy sanoa, että tuntui todella omituisella jäädä Ässän kanssa kaksin kotiin tänä aamuna. Kahdessa ja puolessa kuukaudessa tottui aivan erilaiseen arkeen. 

Tämä kesä oli aivan liian lyhyt! Se loppui melkein heti kuin alkoi. Tai ainakin siltä se tuntuu. Tämä kesä oli aivan ihana. Se toi mukanaan naurua, itkua, seikkailuja, uusia alkuja, luopumista, päätöksiä ja uusia ideoita. Tämän kesän mukana tuomat asiat tulevat esille syksyn aikana. Eli otan syksyyn ja tulevaan talveen mukaan palan tätä kesää. Ehkä se auttaa minua selviytymään tulevasta.

Kesä 2016

Syyskuussa alkaa meillä puhaltaa aivan uudet tuulet. Minä aloitan työt ja Ässä perhepäivähoidossa. Jännittää hurjasti, miten tuo arki alkaa rullaamaan. Siihen kun vielä lisätään Teinimonsterin harrastuksiin kuskaamiset ja omat harrastukset päälle, niin saattaa olla meidän arki aikamoinen palapeli. Blogille minulla tulee olemaan edelleen aikaa. Tätä en tule missään nimessä unohtamaan. Tämä on se paikka missä voin jatkossakin jäsennellä ajatuksiani. 

Nyt kuitenkin vielä aion Ässän kanssa nauttia jäljellä olevasta lomasta. En aio vielä pohtia paluuta sorvin ääreen. Ensi viikolla olemme vielä lähdössä minilomalle Ruotsiin. Tuon loman jälkeen alamme valmistautua ja asennoitua arkeen, myös Ässän kanssa.

Ihanaa alkanutta lukukautta kaikille uusille oppilaille ja kouluun palaajille. Muistetaanhan me aikuiset turvata koululaisten koulumatka? 


2 kommenttia

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.