Sisällön tarjoaa Blogger.

Sitähän sä kysyit? - ja mä vastasin

Ennen jouluaattoa annoin teille rakkaat lukijat mahdollisuuden kysyä minulta mitä vain. Lupasin yrittää vastata kaikkiin kysymyksiin heti vuoden ensimmäisenä päivänä. Nyt olen tähän postaukseen koonnut kaikki minulle tulleet kysymykset ja olen yrittänyt vastata parhaani mukaan kaikkiin minulle tulleisiin kysymyksiin. Kysymyksiä tuli kaikkiaan 22 kappaletta, kiitos niistä. Mutta pidemmittä puheitta, mennään niihin kysymyksiin ja vastauksiin.

Kuka on MäSäMutsi

Mihin vedät rajan siinä, että kuinka yksityisiä asioita julkaiset blogissasi?
Raja taitaa olla hieman häilyvä, mutta nyrkkisääntönä yksityisyyden raja menee siinä minkä voin oikeasti kuuluttaa koko maailmalle, eikä minulle ole väliä kenen korviin asia menee. Sanotaanko näin, että paljasta pintaa ei minun blogissa nähdä enempää kuin uimarannalla. Enkä tule revittelemään seksielämälläni, seksuaalisuudesta varmasti tulen puhumaan, mutta siinä tulen pysymään yleisellä tasolla. En tiedä vastaako tämä nyt kysymykseen, mutta parempaa vastaus minulla ei ole tarjota.

Entä kuinka paljon ja tunnistettavasti olet valmis tuomaan blogiisi perheenjäseniäsi?
Jos blogista tunnistaa minut, tunnistaa myös perheeni, kun heidät näkee. Miehestäni en juurikaan blogissa puhu, hän seikkailee siellä taustalla jossain sivulauseessa. Mutta hänen elämää en tuo blogiin. Toki joitakin hauskoja parisuhdejuttuja lukuun ottamatta. Ensi vuonna tulossa postaus meidän pitkän liiton salaisuudesta. Teinimonsterista puhuttaessa varmistan aina häneltä, onko ok jos julkaisen, eli hän saa päättää.

Millaisena näet elämäsi viiden vuoden kuluttua?
Silloin olen varmaan neljänkympin kriisissä painiva äiti. Olen varmaan taas laihiksella, jonka aloitan joka vuosi. Kriiseilen ulkonäköni ja vaatteiden kanssa. Kauhistelen sitä tosiasiaa, että olen keski-ikäinen, mitä en tietenkään tule kenellekään myöntämään. Tämä onkin paha kysymys. En oikeasti osaa sanoa mitä teen viiden vuoden päästä. Olen avoin tulevaisuuden suhteen, joten jos ovi aukeaa jossakin, niin mielelläni kurkkaan mitä oven takaa löytyy.

Mikä on perheenne lempiruokaa?
Kiinalainen ruoka on meidän perheessä hitti. Sitä syö meillä kaikki. Ravintolaan jos suunnataan, niin useimmiten valikoidaan kiinalainen ravintola. Hyvänä kakkosena tulee italialainen keittiö.

Mitä teette perheenne kesken mieluiten?
Koko perheen lempipuuhaa on varmaan ruuanlaitto ja grillaus. Joo, ollaan aika omituisia. Mutta nämä ovat hyviä hetkiä kokoontua yhteen juttelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä.

Mistä asioista nautit eniten teinin kanssa?
Kyllä se on varmaan meidän automatkakeskustelut. Ne ovat ihan huippuja. Välillä puhutaan vakavasti välillä taas lasketaan leikkiä ja hassutellaan tai pelataan autoilupelejä. Kahdestaan tehdyt automatkat meidän teinin kanssa ovat ihan parhaita.

Mitä teet, jos saat tunnin omaa aikaa?
Luen, bloggaan, nukun tai teen käsitöitä. Oon tooosii tylsä… :D

Mikä teidän perheessä on toisin kuin ystäväperheessä ja olet ylpeä siitä?
En ole koskaan verrannut meidän perhettä ystävieni perheisiin, joten en oikein osaa ajatella tätä. Jos jonkin asian olen oppinut matkan varrella on, että kaikki ei ole aina sitä, miltä se näyttää. Eli tähän en nyt osaa vastata lainkaan.

Missä asioissa annat helposti periksi teinille, entä taaperolle?
HERKUTTEUT! On muuten vastaus kumpaankin. Tosin ei nyt kannat ajatella heti karkkia… Meillä ei siis taapero syö karkkia lainkaan. Meillä herkutteluun kuuluu myös paljon terveellisiä juttuja, kuten itse tehty jäätelö, smoothiet ja rahkat. Sorrun myös helposti heidän kanssaan heräteostoksiin, eli yllättäviä asioita löytyy usein meidän kärrystä.

Mikä jännittää vauvan tulossa?
Minua taitaa jännittää jo ihan pelkkä vauvan tulo. Meneekö kaikki loppuun asti hyvin? Miten synnytys menee? Entä synnytyksestä palautuminen? Pärjäänkö kahden pienen kanssa? Tuleeko minulle MS-taudin pahenemisvaihe synnytyksen jälkeen? Pysyykö Crohnin tauti edelleen rauhallisena? Jaksanko valvoa? Välillä pohdin, että olenko ihan hullu, kun lähden tähän leikkiin vielä tässä iässä.


Olen saksanpaimenkoira

Jos olisit koira, niin minkä rotuinen olisit ja miksi?
Eikö sanonta kuulu, että koira muistuttaa emäntäänsä ja toisin päin? Eli olisin varmasti saksanpaimenkoira. Minulla on omaa tahtoa, mutta kuitenkin tarve miellyttää. Noudatan mielelläni (ainakin niin kaikki luulee) käskyjä ja ohjeita, mutta tarvittaessa ryhdyn pomoksi. Olen uskollinen ja luotettava. Ja olen ehdottomasti perhekeskeinen ja suhtaudun ulkopuolisiin välinpitämättömästi. Rakastan täysillä ja kun sitoudun, niin se kestää lopun elämäni.


Viisi ruoka-ainetta, joilla voisit elää loppuelämäsi?
Suklaa, kahvi (viime aikoina ei tosin ole maistunut), leipä, klementiinit ja jäätelö


Kinkku juuston päälle vai juusto kinkun päälle?

Ihan ehdottomasti juusto kinkun päälle! Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. En pysty syömään jos päälliset ovat väärässä järjestyksessä. 



Mieluisin liikuntamuoto?

Metsässä liikkuminen koirien kanssa. 


Olisitko mieluummin legoukkeli vai brion junanvaunu?
Kyllä ehkä olisin se brion junavaunu. Vanha, puinen ja hieman kulunut, odottaen matkalaisia kyytiin.. :D 

Top 3 juhlapyhät?
Kyllä se joulu on ykkönen, sitten juhannus ja kolmantena pääsiäinen. Näissä tärkeintä on ehdottomasti RUOKA! 

Seuraatko somessa tai muualla jonkun julkkiksen elämää? Kenen? Miksi?
En kyllä seuraa ketään. Toki luen aina viihdeuutisia, mutta en erityisesti odota kenestäkään uutisia. Joskus aikoinaan tuli tietenkin seurattua Bradin, Jenniferin ja Angelinan kolmiodraamaa. Vuosien varrella silmät ovat aina osuneet uutisiin heitä koskien ja tottahan toki on pitänyt lukea mitä juoruja nyt on. Mutta en  ole liittynyt fanisivustoille enkä etsimällä etsi uutisia heistä.


Millaisissa tilanteissa tavallisimmin menetät hermot lasten kanssa, tai menetätkö ollenkaan? 
Oi ja voi. Näitä tilanteita on paljon... Helpoiten minut saa ärtymään vitkastelulla ja turhalla kiukuttelulla. En jaksa useita kertoja pyytää tekemään jotakin. Toki Ässä saa hieman armoa, mutta Teinimonsterin oletan tottelevan heti.

Miten neuvot lasta ei-toivottujen kiista-/kiukku-/ yms tilanteiden jälkeen?
Käydään tilanne yhdessä läpi. Kerron mikä minua harmittaa ja sanotan tarvittaessa myös lapsen tunteita. Yritän aina painottaa, että kaikki tunteet ovat sallittu ja yritän opettaa oikeaa sekä turvallista tapaa ilmaista tunteitaan.

Mistä saat eniten voimaa ja iloa arkeen?
Kyllä se varmasti on oma perhe sekä koirat. Ilman niitä en varmastikaan olisi tässä. Heidän avullaan olen selvinnyt todella pahoista tilanteista ja noussut pohjamudista. 

Pelkäätkö, tai ajatteletko koskaan että sairastuvatko sinun lapsesikin ms-tautiin? Ja mitä sitten, jos sairastuvatkin?
Totta kai pelkään, mutta MS-tauti ei ole perinnöllinen sairaus. Altiutta sairastumiselle voi olla joissakin suvuissa, mutta se ei tarkoita automaattisesti sairastumista tautiin. Itse sairastuminen vaati paljon muutakin kuin mahdollisen perinnöllisen alttiuden. Minä olen ainut meidän suvussa, jolla tämä on todettu, eli ei ole kovin yleinen. Tosin suku isän puolelta on melko pieni. Äidin puolella on todella suuri suku, mutta sielläkään ei ole MS-tautia todettu. Jos lapseni sairastuisi tähän, niin tukisin kaikin mahdollisin tavoin. Sen takia myös yritän itse olla esimerkkinä, ettei tämä ole elämän loppu vaan voi elää täyttä elämää sairaudesta huolimatta. 

Lempiväri?
Hmmm... Mun lempiväri ehkä hieman vaihtelee. Pidän lilasta ja veden sinisen sekä vihreän sävyistä sekä kaikista maanläheisistä ja luonnollisista väreistä. Lempiväri vaihtuu osittain mielialan mukaan ja osittain vuodenajan mukaan.

Allekirjoitus

8 kommenttia

  1. Olipa hauska lukea näitä vastauksiasi. Hyvää vuotta 2017!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja samoin, hyvää uutta vuotta myös teille. 😊

      Poista
  2. Ihania nämä kysymys-vastaus-postaukset. Ja juusto-kinkkujärjestys oli täysin oikein, hih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis voiko olla muka muu oikea vaihtoehto järjestykseen? 😜

      Poista
  3. Hei! Mitä kokoa tuo lapsesi Bambino paita on ja kuinka pitkä hän on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on 104cm ja Ässä oli marraskuun lopulla 87cm pitkä. 😊

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.