Sisällön tarjoaa Blogger.

Kun elämä yllättää - olen onnellinen


Babyshower

Vieläkin hieman itkettää. Enkä oikein tiedä miten osaan ajatuksiani järjestää, tähän kertomukseen sekä kiitokseen.. En edes tiedä, mistä aloittaisin kirjoittamaan. Kerronko ensin upeasta Facebook-ryhmästä. Vai näistä upeista äideistä siellä ryhmässä. Tai sitten tästä kiitollisuudesta ja hämmennyksestä, jota tunnen. Ehkä aloitan kuitenkin sanoista KIITOS! En ole koskaan tuntenut mitään näin sanoin kuvaamatonta. En kykene vieläkään ymmärtää, että jotain tällaista voi tapahtua juuri minulle.

Elämä on oikeasti aika hassua. Sitä ei ikinä usko millaisia yllätyksiä se heittää eteen. Tämän päivän yllätystä en olisi koskaan pystynyt arvaamaan. Mitä sitten on tapahtunut? Mikä on saanut aikaan tällaisia odottamattomia asioita? Joten aloitetaan tarina alusta, eli vuodesta 2014. 

Liityin Marrasvauvat2014 ryhmään joskus kesällä vuonna 2014, kun odotin  meidän toista lasta, Ässää. Olen seuraillut ryhmässä sivulla, ottanut aina silloin tällöin osaa keskusteluun ja jakanut itsestäni sinne pieniä paloja aika ajoin. Koskaan en kuitenkaan mitään suurempia juttuja. En edes läheisille osaa aina avautua, sillä olen tottunut pitämään tunteet sisällä. Marrasvauvat ryhmässä on koettu paljon. On ollut vaikeita raskauksia, hurjia synnytyksiä, onnea, rakkautta, surua, vihaa, iloa sekä riemua. Olen vierestä seurannut, kuinka meidän lapset kasvaa ja kuinka ryhmä ajoittain tekee jotain hyvää. Ryhmässä on aina autettu ja kuunneltu. Joten luottamus on herännyt myös minulla näitä naisia kohtaan, sillä koskaan en ole pahaa sanaa kuullut ryhmässä.

Osaan kuunnella ja auttaa muita, mutta koskaan en ole omasta tilanteestani ja olostani osannut kertoa. En, ennen kuin eräänä päivänä ihana ja rakas Sarita kysyi, että kenet Marrasvauvoista nyt yllätetään, viitaten uuteen tv-formaattiin. Päätin raskaushuuruissani rohkaistua ja ehdottaa itseäni. Kerroin, että odotan kolmatta lasta ja olen aina kateellisena katsonut vierestä, kun muille järjestetään baby showereita yms yllätyksiä, mutta itse en ole koskaan saanut yllätysbileitä. Kerroin myös, että tunnen itseni yksinäiseksi. Aikuista seuraa on harvoin tarjolla. Ystäviä on vain netissä. Omat ystävät ovat kadonneet, elämäntilanteiden vuoksi.

Tästä lähti liikkeelle lumipalloefekti. Saman tien muutamat ilmoittautui ystäviksi. Sain juttuseuraa, ihmisiä kylään ja kahville. Sain puhua jostain muusta kuin Ryhmä Hau:sta tai koulun ärsyttävistä opettajista. En edelleenkään voi uskoa millaisia ihmisiä tuolla ryhmässä on. Kyyneleet virtaa, kun kirjoitan tätä tekstiä. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan en tunne itseäni yksinäiseksi.

Babyshower

Elämäni suurimman yllätyksen koin tänään 12.2 klo 15.00, kun ovikello soi. Odotin Saritaa ja hänen tytärtään meille kahville sekä leikkitreffeille. Mutta oven takana olikin yhden sijasta neljä marrasvauvojen äitiä lapsineen. He olivat päättäneet järjestää yllätys baby showerit, minulle! Tämä yllätys oli sovittu täysin salaa minulta ja ryhmässä oli kiertänyt kolehti minun juhliini. Useat Marrasvauvojen äideistä oli osallistunut minun lahjaan. Anteeksi, että korostan sanaa minun. En vieläkään voi käsittää, miten jotain on järjestetty vain minulle. 

Näiden juhlien järjestäminen ei kuitenkaan ole ollut helppoa. Minä olen ollut varmaan hankalin juhlakalu ikinä, sillä juhlien oli tarkoitus olla jo viime viikon sunnuntaina. Mutta kuinkas kävikään... Sain kaamean flunssan ja jouduin Naistenklinikallakin käymään kovien supistun vuoksi. Tänäkin viikonloppuna on jännitystä riittänyt, sillä olin eilen päivystyksessä allergisen reaktion vuoksi, enkä tiennyt pääsenkö kotiin. Mutta jollain ihmeen kaupalla selvisin ja pääsin kotiin. Ehkä universumi päätti, että minun on aika saada jotain hyvää vastoinkäymisten keskelle. Ja näin tänään juhlittiin kolmatta meille syntyvää vauvaa, elämäni ensimmäisillä Baby Showereilla. 

Joten kiitos kaikki ihanat ja rakkaat 
MARRASVAUVAT2014 <3


Ps. kuvista voisi päätellä, että meille tulee poika, mutta ei sitä ole vahvistettu... Rakenneultrassa saimme hyvin varovaisen poikaveikkauksen, mikä vedettiin ylimääräisessä ultrassa takaisin. Joten emme tiedä kumpi on tulossa. Ehkä se selviää seuraavalla kontrollikäynnillä. Mutta en panisi pahitteeksi, jos saisimme toisen ihanan pojan.
Allekirjoitus

5 kommenttia

  1. Olit päiväsi ansainnut ja sen arvoinen ❤ Kiva kun päästiin yllättämään ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos yllätyksestä! Olen niin häkeltynyt edelleen ❤

      Poista
  2. Voi miten mahtavaa! Olen niin onnellinen puolestasi! Asuisimmepa lähempänä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tämä oli oikeasti aika mahtavaa! Tietäisitpä vain miten huikeita naisia tuossa ryhmässä on. Ne on täyttä kultaa ❤

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.