Sisällön tarjoaa Blogger.

Laitetaan vauvamuistot talteen

Vauvakira Oot niin ihana

Vauvavuoden tärkeimmät tapahtumat pitäisi laittaa aina heti ylös kirjoihin ja kansiin. Jos tämä jää tekemättä, se alkaa harmittaa ajan kuluessa. Muistot haalenee eikä tapahtumien päivämääriä taikka järjestyksiä enää muista. Vai muistatko millainen päivä silloin oli, kun vauva ensimmäisen kerran hymyili? Mikä viikonpäivä se oli? Minä en enää muista. Ehkä nyt kolmas kerta todensanoo ja Silmun muistot tulee kerättyä kaikki talteen.

Vauvakirja: oot niin ihana

Olen todella iloinen Silmun saamasta Oot niin ihana vauvakirjasta sekä Camalan vauvakorteista. Ensimmäistä kertaa odotan innolla, koska saan täyttää seuraavan sivun tai seuraavan kortin. Toisaalta tämä innostus saa haikeaksi. Teinimonsterin ja Ässän vauvakirjat jäi tyhjiksi. En tainnut täyttää ensimmäistä sivua pidemmälle kummankaan kirjaan. Kirjojen tallentaminen jäi alkuinnostukseen ja lopulta ne vaan yksinkertaisestii  unohtui pölyyntymään kirjahyllyyn. Tallentamatta jäivät ensimmäiset hymyt ja askeleet. 

Teinimonsterille olen vanhoista vauvakuvista tehnyt jälkeenpäin scrapbookin, mutta ensihetkien päivämäärät ja tunteet ovat unohtuneet. Ässän muistoja olen tallentanut kuviin ja muistioihin, joissa ne odottaa siirtoa vauvakirjaan, näihin  on merkattu tärkeimmät päivämäärät. Ässä sa myös Oot niin ihana vauvakirja, nyt minun pitäisi löytää jostain aikaa ja siirtää hajanaiset kuvat sekä merkinnät sinne. Olen alkanut haalia valokuvia, joita haluan tallentaa kirjaan. On kerätty tarinoita ja muistoja ensimmäiseltä vuodelta. Kaikkia kirjan sivuja ei Ässän kohdalta saa täytettyä, mutta onneksi tärkeimmät muistot on hyvin tallennettu. 

Camala vauvakortit

vauvavuoden muistolaatikko

Silmulle tulee tästä Oot niin ihana -laatikosta lapsuusvuosien muistolaatikko, johon talletetaan mm. ensimmäiset hiustupsut, ensikengät, kotiutumisvaatteet synnäriltä, sairaalaranneke, äitiyskortti ja joku päivä myös neuvolakortti. Täytetyt Camalan vauvakortit ovat löytäneet myös tiensä laatikkoon. Kun Silmu joku päivä muuttaa pois kotoa, saa hän tämän muistolaatikon mukaansa. Toivottavasti Silmu saa kokonaan täytetyn vauvakirjan.

Näitä Oot niin ihana -laatikoita saa tilattua nyt myös erikseen Oot niin ihana verkkokaupasta, jos haluaa lisälaatikon muistoille tai muuten vain säilytyslaatikoksi. 

Oletteko te muistaneet tallentaa vauvavuoden merkkipaalut vauvakirjaan? 
Vai onko kirja unohtunut niin kuin minulla?


Ei kommentteja

Jokainen kommentti on minulle tärkeä! Kiitos kommentistasi.